dzień inny niż wszystkie

Przeglądam czasem ofert pracy i orientuję się, że kreatywność jest niezbędna już niemal w każdym zawodzie. I tak okazuje się że nie tylko grafik, copywriter czy artysta musi być kreatywny, a również handlowiec, księgowy a nawet analityk.

A tymczasem mamy zwyczaj popadania w rutynę, czynności które wykonujemy często stają się automatyczne. Nasz mózg działa wtedy na autopilocie, co sprawia że działamy i myślimy schematycznie. A co z kreatywnością, tak w dzisiejszych czasach pożądaną? a no gdzieś umyka… jak pobudzić nasz mózg do działania i myślenia poza schematami? Oto mój pomysł – dzień inny niż wszystkie.crativity2

KAWA

Uwielbiam smak kawy o poranku. Lubię jej zapach roznoszący się po całym domu. Odgłos mielonych ziaren. Słodki waniliowy syrop. STOP! Tak wyglądałby mój standardowy poranek – duża late macchiato. TEGO dnia robię herbatę, albo koktajl z ulubionych owoców i płatków owsianych (wiedzieliście, że takim koktajlem można się najeść? 🙂 ) inne smaki, inne czynności przestawiają mózg na nowe tory i stymulują pomysły.

crativity

171

Zazwyczaj tym autobusem jeżdżę do pracy. TEGO dnia kombinuję nowe połączenie: czasem z jedną lub dwoma przesiadkami, czasem z krótkim spacerem. Oczywiście musi ku temu sprzyjać pogoda i czas dotarcia do pracy. Co to daje? nowe widoki, nowe reklamy, inne ulice, budynki za oknem autobusu. I znowu nasz mózg bombardowany jest nowymi obrazami, co nie pozwala mu wpaść w schemat.

LUNCH

Mam to szczęście że pracuje w miejscu gdzie dużo jest knajpek i restauracji. W TEN dzień zawsze wybieram potrawę, której nigdy wcześniej nie jadłam. W ten sposób zakochałam się sushi i to uczucie trwa niezmiennie do dziś.

POWRÓT DO DOMU

I znów autobus. W drodze powrotnej zazwyczaj się spieszę, dlatego nie powtarzam pomysłu z testowaniem nowej trasy. Więc jaką nowość można tu zastosować? a np rodzaj muzyki którą słucham. Staram się TEGO dnia wybrać taki rodzaj który zazwyczaj pomijam. Pamiętam jak kiedyś przez zacięte radio mogłam słuchać tylko RMF Classic. Nigdy by mi do głowy nie przyszło, że muzyka poważna i filmowa może być taka interesująca.

ZAKUPY Z KOLEŻANKĄ

Mam taką koleżankę, której styl ubierania podziwiam. W TEN dzień proszę ja o towarzystwo przy zakupach ubraniowych i wybranie czegoś dla mnie. To ciekawe jak odmiennie od nas postrzegają nas inni. Uważają, że inne kolory i inne fasony do nas pasują. Fajnie tak zobaczyć się oczami kogoś innego na dodatek nam sprzyjającego.

ODRĘCZNE NOTATKI

crativity1

TEGO dnia, po pracy komputer i tablet rzucam w kąt. Wszystkie pomysły i przemyślenia zapisuję odręcznie w kalendarzu. Czasem coś dorysuję, albo odstresowuję się z  książką „Zniszcz ten dziennik” o której pisałam tutaj.

a po to wszystko?? aby przerwać pętlę nawyków, dostrzeć inne, nowe rzeczy, zainspirować się i pobudzić kreatywne myślenie. Polecam!

6 thoughts on “dzień inny niż wszystkie

  1. mandarynkizmlekiem pisze:

    Wydaje mi się, że kreatywność w dzisiejszych czasach stała się takim popularnym słówkiem, którego definicję ciężko określić. Bo skoro kreatywny ma być każdy, łącznie z handlowcem, sprzątaczką i księgową 😉 to czym ta kreatywność tak naprawdę jest?

    Polubienie

  2. Zenja pisze:

    Hmm, ja też lubię niektóre rzeczy robić inaczej. Z zasady, aby się rozwijać, odkrywać nowe aspekty życia. Oczywiście u mnie to nie wygląda tak intensywnie, jak u Ciebie. Super, że Ci się udało! Co do kawy, to polecam nie rezygnować z niej, ale spróbować alternatywnych metod parzenia, czyli np. dripa albo chemexa 🙂 Masz młynek, więc będziesz miała lepszą jakość kawy. Odkryjesz nowe smaki 🙂

    Polubienie

  3. IMOMO pl pisze:

    Bardzo interesujący dzień! Też tak czasem robimy i zawsze sprawia to frajdę. Mamy w IMOMO takie hasło „…aby codzienność była niecodzienna…” I Twój pomysł idealnie pokazuje, jak wyjść z rutyny. [M]

    Polubienie

Skomentuj

