inwazja logotypów

Podobno co kilkadziesiąt sekund jesteśmy „bombardowani” nowym logotypem i marką. Postanowiłam to sprawdzić. Ten wpis mógł powstać tylko w weekend 🙂 ale przedstawia mój standardowy poranek.

blog 3031 logo w 32 minuty!

A pominęłam marki nieznane i dla większości nierozpoznawalne. A przecież jeszcze nie wyszłam z domu!! Tam na ulicy to dopiero czyhają na nas z każdej strony billboardy, reklamy, plakaty, logotypy…

Właśnie dlatego trudniej zostać zauważonym i trzeba walczyć o uwagę konsumenta. O metodzie 4P przy projektowaniu ulotek pisałam tutaj. Ale trzeba próbować. Dobrze dobrane formy promocji i konsekwencja z pewnością zaowocują rzeszą stałych klientów.

I jak widać założenie, że wyrobię się w 30 min od pobudki do wyjścia z domu też się nie powiodło 😉

Reklamy

14 thoughts on “inwazja logotypów

  1. Iza z Love For France pisze:

    Bardzo ciekawe doświadczenie! Zawsze miałam niejasne poczucie, że logotypy – i ich estetyka – bardzo wpływają na moje wybory. Na bank wybiorę to, co znane (i ładne) niż nieznane (nawet jeśli ładne) – no chyba, że mam założenie, że chcę spróbować nowego. Teraz przynajmniej wiem, dlaczego w głowie mam tak jasno ułożone, co brać ze sklepowych półek – jeśli się tyle razy naoglądam danych logo, to potem wybór jest kwestią czystego odruchu 😉

    Polubienie

  2. Marcin - NRWTrip pisze:

    Bardzo ciekawe spostrzeżenie. Ja wręcz uwielbiam podziwiać logotypy i automatycznie je zapamiętywać. Kiedyś miałem nawet taką grę na telefonie polegającą na rozpoznawaniu logasów firmowych, im dalszy level tym mniej znane logo się wyświetlały. Ja też mam dość ciekawe spostrzeżenie… wiesz czym się różni logo od logotypu? Bo to zupełnie coś innego 😉

    Polubienie

    • unikato pisze:

      Niby coś innego a jednak czasem trudno jest to jednoznacznie rozdzielić 🙂 gdyż logo jest częścią logotypu lub odwrotnie. Logotyp to wyłącznie tekstową formą wizualną marki, natomiast logo nazwa zbiorcza dla całego znaku, czyli sygnet (symbol graficzny) i logotyp (tekstowe przedstawienie nazwy).

      Polubienie

  3. Magdalena Więcek pisze:

    Hah! Rzeczywiście tak jest. Bardzo ciekawa obserwacja – rozejrzałam się po biurze i zauważyłam już z 10 rozpoznawalnych logotypów, od razu na myśl przyszły mi hasła reklamowe i przewijające się obrazy oraz przekaz 🙂 nie jest łatwo dotrzeć do klienta w tych czasach, dlatego warto obrać sobie odpowiednią taktykę marketingową jak storytelling czy marketing doświadczeń 🙂
    Uwielbiam takie uświadamiające wpisy. Dziękuję 😉

    Polubione przez 1 osoba

  4. parzydelko pisze:

    Genialny pomysł na post, a te zdjecia tak ułożone w szeregu, to serio robi wrażenie. Dotychczas nie zdawałam sobie sprawy, że aż TYLE tego jest wokół mnie!

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s