Co to znaczy, że komunikacja wizualna jest spójna?

Kolejny z wpisów powstałych, przy wspólpracy z Gosią z projektu 365 odpowiedzi, czyli codzienna dawka wiedzy biznesowej dla rękodzielników. Dziś o spójności w komunikacji.

Poniżej przykłady dwóch plakatów reklamowych

ORANGE

PZU

Rozpoznajesz jakich firm są to reklamy?

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

OCZYWIŚCIE to Orange i PZU.

A skąd to wiesz, skoro na żadnym z plakatów nie ma logo danej marki? J

To właśnie przykład spójnej komunikacji. Charakterystyczne kolory, fonty i inne elementy graficzne, sprawiają że od razu wiemy z jaka firmą mamy do czynienia. Proste, prawda?

TY też wzoruj się na tych firmach i rób tak samo: podpisuj zdjęcia zawsze tym samym fontem i kolorem z palety „twoich” kolorów, niech to będzie kolor, który już pojawia się na blogu lub stronie internetowej, a twoja drukowana wizytówka będzie spójna ze stopką w mailu itp.

Budowanie reputacji za pomocą spójnego i biznesowego wizerunku to klucz do sukcesu i powinien być jeden z podstawowych celów strategicznych każdej firm. Bez znaczenia czy jest to wielka korporacja czy jednoosobowa działalność gospodarcza. Spójna komunikacja zwiększa rozpoznawalność marki i buduje lojalność klientów i pozytywnie wpływa na sprzedaż.

źródło: http://blog.orange.pl/wojciechjabczynski/entry/hitowy-pakiet-na-gwiazdke/, http://stopwariatom.pl/

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s